Bildelar till varje bil och tillfälle!

OR

Terms & Condition

 

Betalningssätt/klarna

Vi kan idag erbjuda många olika möjligheter att betala för de varor du beställer genom Klarna.

 

Som privatperson: Kortbetalning

Du betalar med Maestro, VISA eller Mastercard och pengarna dras direkt från ditt kort via Klarna.

Eller läs här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/terms/0/sv_se/cardholder?_gl=1*ayjkfa*_gcl_au*NjM3ODA5NjYwLjE2ODY2NTYwMDE.

 

Privatfaktura

Få först. Betala sen med Klarna

Dessa villkor för faktura gäller mellan dig och denna butik när du handlar varor, biljetter eller tjänster och du valt att betala med faktura.

När du väljer att betala med faktura erbjuder vi dig möjligheten att betala 30 eller 60 dagar från dess att vi skickat varorna eller biljetterna för leverans, eller från tillgängligt datum för tjänsterna eller digitalt material. Vi överlåter vårt krav på betalning för ditt köp till Klarna Bank AB (“Klarna”). Klarna kommer att skicka en betalningsinstruktion till dig där du ska betala direkt till Klarna. För kontaktuppgifter och ytterligare information om Klarna, gå till klarna.se

Om du tidigare valt att ansluta dig till Klarnas aggregerings-tjänst Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura. Detta innebär att alla fakturaköp du gör under en viss period samlas på en samlingsfaktura, istället för att skickas som separata fakturor per köp. Kredittiden på varje individuell faktura som ingår i samlingsfakturan varierar mellan 14-45 dagar, beroende på när i aggregerings-cykeln som köpet gjordes och varorna/tjänsterna levereras/skickas. Alla fakturaköp som aktiveras innan brytdagen samlas på en månadsfaktura. Fakturaköp som aktiveras efter brytdagen hamnar på nästa månadsfaktura.   

Kostnader och avgifter

För betalning med 30 dagars faktura tar vi ut en fakturaavgift om 0 kr per köp. För betalning med 60 dagars faktura tar vi ut en fakturaavgift på upp till 49 kr per köp. Vid sen betalning skickas en påminnelse ut till dig där du åläggs att betala en påminnelseavgift. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Sker ingen betalning därefter kan fordran komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. 

Kreditprövning och personuppgiftsbehandling

När du väljer att betala med faktura gör Klarna en kreditprövning. Om en kreditupplysning tas kommer du bli underrättad om detta samt få en kopia på kreditupplysningen skickad per post eller e-mail. Vi informerar inte banker eller andra långivare om en eventuell kreditupplysning och det påverkar inte heller din kreditvärdighet/score. Klarna behandlar dina personuppgifter för att uppfylla våra åtaganden enligt detta avtal och för de övriga syften som redovisas i vår Dataskyddsinformation. Dataskyddsinformationen hittar du här, eller på vår hemsida, och genom att använda Klarnas tjänster så bekräftar du också att du tagit del av denna Dataskyddsinformation. Vi behandlar dina personuppgifter bland annat för att utföra identifikation, kundanalys, kreditprövning, marknadsföring och affärsutveckling. Vi kan också komma att överföra dina personuppgifter till utvalda partners (såsom kreditvärderingsinstitut), som kan vara etablerade i en stat utanför EU/EES. Du hittar mer information om vår delning av personuppgifter, dina rättigheter i förhållande till dessa, hur du kan kontakta oss med frågor, eller vända dig till myndighet med klagomål, i Dataskyddsinformationen.

 

Delbetalning

Vi kan nu via Klarna även erbjuda att dela upp betalningen som det passar dig.

Läs villkoren här:

https://x.klarnacdn.net/sipp/legal/sv_se/account/Kontovillkor%20(g%C3%A4ller%20fr%C3%A5n%20och%20med%20den%2028%20januari%202021).pdf

 

Som företag eller verkstad: Företagsfaktura

Du kan både som företag och verkstad få faktura från oss. Det skapas ett konto för framtida bruk i samband med din beställning.

Vi gör en kreditprövning på ditt företag och hör av oss till dig.

 

Direktbetalning

Du kan också välja direktbetalning med betalkort som företag geonom klarna.

Returer / ångerrätt

 

 

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som Privatkund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

Vid nyttjande av din ångerrätt: Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss mailto:[email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

Ångerrätten gäller inte vid: Specialtillverkad produkt, hembeställda varor som tydligt av dig önskats att vi hembeställt till dig tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

 

Returer

Alla returer ska först godkännas av oss.

Du betalar och ombesörjer själv returfrakten

Vid skadat eller saknat emballage är returavdraget 20%

Varor som är beställningsvaror/ej lagerförda av Masterpart AB har ett returavdrag på 30%

Undantag: Vid defekt, felsänd eller om uppgifterna inte stämmer på masterpart.se så bekostas returfrakten av Masterpart i dessa fall ska ALLTID Retur/Reklamationsformuläret fyllas i som du hittar här (formulär) Kontakta oss för returfraktsedel.

 

Garantier

Masterpart lämnar 1 års garanti på samtliga produkter utom förbrukningsvaror och slit delar.

Exempelvis på slit delar: bromsbelägg, glödlampor, torkarblad etc.

För att garantin på delen ska gälla krävs att den är fackmannamässigt monterad enligt biltillverkarens instruktioner.

Vi kommer tillsammans med våra leverantörer kontrollera delen innan vi godkänner garantin/reklamationen.

Vid eventuellt fel i en vara såld av oss skall ett garantiformulär upprättas.

Vi ersätter normalt sett ingen arbetskostnad, kontakta oss vid frågor.

För en snabb handläggning av garantiärendet fyller ni i hela detta formulär och skickar det till oss tillsammans med den felaktiga delen.

Bifoga även underlag såsom kvitto eller faktura när delen monterades första gången.

Om ni är osäkra eller har frågor om Garanti/reklamation kontaktar ni oss.

Du betalar och ombesörjer själv returfrakten men vi kommer att kreditera er fraktkostnaden när garantin är godkänd.

 

 

 

 

Tillagd i varukorgen